Blog "prawie na żywo": Steve Hoover z PARC na temat "Przyszłości komunikacji", przedstawiony na kongresie Xerox Premier Partners n
Napisany przez Mary Roddy Jest to blog "prawie na żywo" z prezentacji Steve'a Hoovera, dyrektora generalnego legendarnego laboratorium PARC, na temat przyszłości komunikacji, która odbyła się wczoraj, w drugim dniu targów drupa, na zakończenie Xerox Premier Partners Congress. Wypowiadając się na ten temat, Steve znany jest z tego, że cytuje uwagę absolwenta PARC Alana Kaya z lat 70. XX wieku: "Najlepszym sposobem na przewidzenie przyszłości jest jej wymyślenie". Cytat ten jest tak samo aktualny dzisiaj, gdy PARC obchodzi 10. rocznicę istnienia jako niezależna, nastawiona na zysk firma Xerox prowadząca badania dla Xerox, innych firm i rządów. Najwyraźniej wypadek na autostradzie opóźnił przyjazd wielu uczestników targów drupa, więc drzwi otwierają się z 10-minutowym opóźnieniem. Muzyka techno wypełnia salę, gdy do środka wkraczają członkowie Kongresu Premier Partners Xerox. Wygląda na to, że sala jest pełna (kilkaset osób) i można dodać, że bardzo rozmowna. 9:50: Światła właśnie przygasły i rozbrzmiewają dźwięki muzyki rockowej. Wideo pokazuje najważniejsze wydarzenia z pierwszego dnia kongresu, w tym wieczorną kolację w muzeum samochodów Classic Remise. Wielkie brawa należą się scenom tańców z ostatniej nocy - nie wszystkie z nich były ładne. Zaczynamy za chwilę 9:56: Steve bierze scenę. Zauważa, że żyjemy w czasie wielu zmian, społecznie, ekonomicznie i technologicznie. Dziś zamierza zrobić krok wstecz i przyjrzeć się, dlaczego tak się dzieje i w jakim kierunku może to zmierzać. Zachęca słuchaczy, jako innowatorów, do znalezienia w tych zmianach możliwości biznesowych.
10:00: Steve omówi pięć kluczowych trendów. Pierwszy z nich jest cyfrowy. Możliwości rozwoju branży leżą w druku cyfrowym. Należy myśleć o technologii cyfrowej nie tylko jako o sposobie tworzenia druku, ale także jako o sposobie tworzenia i przekształcania informacji. To nie tylko druk cyfrowy - to także cyfrowa komunikacja. W tym miejscu Steve przywołuje słynny cytat Marshalla McLuhana. "Środek przekazu jest przekazem". Cytat ten jest często błędnie interpretowany jako coś powierzchownego, ale w rzeczywistości jest to głęboka myśl. Media zmieniają sposób, w jaki ludzie myślą i czego chcą. Steve mówi, że jego córka wysyła i odbiera od 700 do 1000 SMS-ów miesięcznie przez swój telefon komórkowy. Ale zanim dostała ten telefon, nie wykonała 1000 połączeń. I o to właśnie chodzi. Media zmieniają to, jak ludzie się zachowują i czego chcą. 10:02: Druk cyfrowy nie zastępuje jedynie druku, który był wykonywany w formie analogowej. Tworzy on nowe formy komunikacji. Dziś druk ma inną rolę. Chodzi o interakcję pomiędzy różnymi rodzajami mediów. Na przykład Google używa druku, aby powiedzieć ludziom, jak lepiej korzystać z mediów internetowych. Musimy zadać sobie pytanie: czy zajmujemy się drukiem, czy komunikacją? Steve zauważa, że wielu słuchaczy - wiodących w branży członków Premier Partners - myśli o tym jako o bardziej wszechstronnym biznesie komunikacyjnym. Spośród wielu form komunikacji, im więcej możesz zrobić, tym lepiej będzie Ci się wiodło. 10:04: Niestety praca innowatora nigdy się nie kończy. Kolejne trendy Steve ma zamiar omówić są o tym, jak komunikacja się zmienia.
- Po pierwsze: media społecznościowe. On pokazuje wideo pokazujące statystyki mediów społecznościowych. Facebook byłby trzecim co do wielkości państwem w kraju.
W każdej sekundzie na LinkedIn zapisuje się nowy członek.
Lady Gaga ma więcej zwolenników niż populacja Szwecji.
W naszym pokoleniu (starsza połowa populacji?), tak naprawdę nie rozumiemy, jak bardzo jest to transformacyjne. Tak właśnie wygląda interakcja osób poniżej 30 roku życia. Dla drukarni, które koncentrują się na tym, jak pomóc klientom w wysyłaniu ukierunkowanych komunikatów, jest to coraz bardziej sposób, w jaki ludzie się komunikują. Steve zauważa, że innowatorzy eksperymentują, i pyta: "Czy eksperymentujesz z reklamą społeczną i społecznościami społecznymi w swojej firmie?". Istnieją tu ogromne możliwości, a integracja druku z mediami społecznościowymi jest jedną z nich. "To jest to, co napędza przyszłość komunikacji w ciągu najbliższych 3-8 lat/". 10:10: Teraz Steve mówi o badaniach w tych obszarach. Sieci społecznościowe to miejsce, gdzie dominuje word-of-mouth. Jak zidentyfikować kluczowych influencerów? Jeśli możesz zidentyfikować tę osobę, patrząc na jej sieć społeczną, to jest to naprawdę potężny cel. Jedna z inicjatyw PARC bada tę kwestię. Innym obszarem badań są zachowania ludzi w sieci. W grach online ludzie naśladują swoją prawdziwą postać. PARC prowadzi badania nad analizą zachowań w grach online, aby opracować dane demograficzne danej osoby z 94% dokładnością. 10:12: Następny trend: Mobile, "wyraźnie trend, który jest tutaj". Po raz pierwszy sprzedaje się więcej telefonów i ipadów niż komputerów PC. Dzisiejszy telefon ma taką moc obliczeniową jak laptop 10 lat temu. Mobilność to ciągłe połączenie z innymi ludźmi i źródłami informacji. 10:14: Kody QR są jednym ze sposobów, w jaki technologia cyfrowa łączy świat fizyczny z wirtualnym. Augmented Reality nakłada informacje ze świata wirtualnego na świat fizyczny. PARC pracuje nad komputerami do noszenia wraz z Motorolą. Koncentrują się na zastosowaniach komercyjnych, np. dla ratowników medycznych, którzy mogą w czasie rzeczywistym wyświetlać na okularze informacje dające wskazówki, co robić w różnych rodzajach nagłych wypadków. Google również prowadzi badania w tej dziedzinie.
10:16: Mobile jest prawdziwym komputerem osobistym. Wiele komputerów było na komputerach stacjonarnych i były dzielone z członkami rodziny. Mobilny jest naprawdę osobisty i jest z nami przez cały czas. To jak wchodzimy w interakcje z całym światem. Steve omawia aplikację do rekomendacji restauracji. Opiera ona rekomendacje na kontekście danej osoby. Lokalizacja jest jednym z nich. Innym może być historia osobista - kim jesteś i z czym wchodzisz w interakcje. "To jest intensywnie osobiste". 10:18: Wszystko to oznacza, że wzrost urządzeń internetowych będzie nadal przyspieszał. Więcej typów urządzeń będzie się łączyć i będzie cyfrowych. Inteligentne tagi na opakowaniach będą zapisywać temperaturę i historię wibracji. Elektronika drukowana to bardzo tani sposób na wytwarzanie pewnych klas elektroniki. Tak więc drukowanie staje się jednym z procesów produkcyjnych do tworzenia informacji cyfrowych, które w niektórych przypadkach wypierają druk. Steve pozwala tej ironii zawisnąć w powietrzu, zanim przejdzie do ostatniego trendu. 10:19: Tym trendem jest gamifikacja. Steve zauważa, że obsługa imprezy zapytała go, czy to jest właściwie słowo. Zapewnia nas, że tak. Pokazuje film o gamingu, który donosi, że do 21 roku życia wiele dzieci spędziło 10 000 godzin na grach. To tyle samo czasu, ile spędzają w szkole od 5 do 12 klasy, jeśli mają doskonałą frekwencję. I jest to liczba godzin nauki, które według niektórych są wymagane do 21 roku życia, aby stać się wirtuozem. Mamy całe pokolenie wirtuozów gier. Więc w czym są dobrzy? Steve zauważa, że wielu ludzi odrzuca gry jako trywialne, jeśli nie dorastali w nich. Jednak ci, którzy dorastali w grach wieloosobowych, uczą się ważnych umiejętności, takich jak łączenie ludzi, utrzymywanie ich motywacji i zaangażowania za pomocą wirtualnych stylów interakcji. Uczą się, jak przewodzić, organizować, strategizować i tworzyć. "Mogę" powiedzieć, jak to się rozegra, ale wpłynie to na przyszłość komunikacji i marketingu". 10:23: Myśl końcowa Steve'a: praca innowatora nigdy nie jest skończona. Chodzi o to, aby zmienić swoją branżę, zanim inni Cię wyprzedzą. 10:24: Podczas pytań i odpowiedzi, Steve odpowiada na jedno pytanie: Jak mógłbyś zastosować niektóre z tych pomysłów w moim biznesie? Steve zachęca ludzi do zapoznania się z komunikacją multimedialną, jeśli jeszcze tego nie robią. Druk to tylko jeden ze sposobów, w jaki komunikujemy się z klientami. Czy współpracujesz z kimś, kto może pomóc Ci zrozumieć ten świat? "Po drugie, zachęcam do eksperymentowania z mediami społecznościowymi dla własnego biznesu. Zła referencja będzie rozprzestrzeniać się w tempie 10 razy większym niż dobra. Czy wiesz, co ludzie mówią o tobie? Czy używasz do tworzenia sieci własnych użytkowników?" 10: 27: Nie ma więcej pytań. Steve schodzi ze sceny przy aplauzie publiczności.