• 2 maja 2024

Przyszłość i znaczenie druku w ujęciu Craiga Fraziera, znanego projektanta ilustracji

Craig Frazier jest projektantem ilustracji, którego kariera trwa od 1978 roku. Jego klientami są między innymi Adobe, Boeing, Navigant i USPS, a on sam jest częstym współpracownikiem publikacji biznesowych, takich jak Fortune, Harvard Business Review, NY Times i Time Magazine, wśród wielu innych. Ostatnio Craig współpracował z Xerox Corporation i Mohawk przy produkcji nowej, limitowanej edycji książki zatytułowanej Sketchy: Sketches from 1999-2014. Projekt ten podkreśla szkice Fraziera powstałe na przestrzeni 15 lat. Rozmawialiśmy z Craigiem, aby poznać jego spostrzeżenia na temat Sketchy, korzyści płynących z druku oraz tego, dlaczego druk cyfrowy jest kluczową technologią dla społeczności twórców. [Xerox] W jaki sposób szkicowanie odgrywa rolę w twojej pracy? [Craig Frazier] Jestem projektantem i ilustratorem. Obie te prace wymagają dużo szkicowania. Jest to niezbędny taniec wokół, aby znaleźć rozwiązanie problemu. Jest to szorstkie, pospieszne, rozmyte - niekoniecznie godne zaufania. Za każdą ukończoną ilustracją lub projektem kryje się ślad szkiców - niektórych dobrych, a wielu nie tak dobrych. Ale zawsze jest przynajmniej jeden szkic, który staje się punktem zwrotnym dla ostatecznego rozwiązania. Ten, który mówi: "skręć w tę stronę, to naprawdę może zadziałać." [Xerox] Co wyniosłeś z doświadczenia tworzenia książki Sketchy? [Craig Frazier] Nauczyłem się, że potrzeba dużo czasu, aby zrozumieć, jak się myśli. Szkicowanie działa jak skrót między problemem a rozwiązaniem. Tworząc Sketchy, chciałem dać wgląd w proces zachodzący w mózgu. Chciałem znaleźć ten nieświadomy moment, w którym rodzi się pomysł i prześledzić jego rozwój. Co ciekawe, podczas tworzenia tej książki znalazłem prace sprzed dziesięciu lat, które przypominały te sprzed roku. Bezsprzecznie, w szkicach tych istnieje pewien ukryty strumień myśli. [Xerox] Dlaczego nie stworzyłeś po prostu strony internetowej lub aplikacji? [Craig Frazier] Sketchy to proces analogowy - ślady, które powstają na papierze - i aby oddać mu sprawiedliwość, mógł powstać tylko w medium, które to odzwierciedla. Każda strona została dokładnie przemyślana, aby stworzyć moment, który warto trzymać w rękach. Jest to doświadczenie, którego, szczerze mówiąc, nie da się osiągnąć w sieci. Chodzi o to, aby stworzyć namacalny obiekt, który służy jako dokument czasu i ma pożądaną wartość. Choć uwielbiam dzisiejszą technologię, przesuwanie palcem po ekranie nie ma nic wspólnego z przewracaniem kartek. Mam silne przeczucie, że wkrótce wejdziemy w okres nasycenia sieci, w którym firmy będą musiały jeszcze bardziej kreatywnie podejść do tworzenia znaczących połączeń z odbiorcami. Problem jest oczywisty - w miarę jak nasycenie i rozproszenie uwagi wzrasta, penetracja będzie coraz trudniejsza. Gra toczy się o to, by pozostać w czyjejś umysłowej lub fizycznej świadomości. Z tego powodu, druk jest silnym konkurentem - jeśli jest dobry. I tu właśnie tkwi wyzwanie: tworzenie materiałów, które są istotne i estetyczne. Samo wyprodukowanie materiałów drukowanych nie wystarczy - co widać na przykładzie naszych skrzynek pocztowych każdego dnia - muszą one mieć znaczenie. W ludzkiej naturze leży dostrzeganie rzeczy prostych, przejrzystych i pożądanych, a naszym wyzwaniem - i szansą - jest stworzenie takiego doświadczenia. [Xerox] W jaki sposób druk cyfrowy pasuje do tego równania? [Craig Frazier] Druk powraca, a technologia druku cyfrowego dziś i jutro znacząco zmieni sposób pracy społeczności projektantów. Jest to hybryda pomiędzy tradycyjnym drukiem offsetowym a publikacją online. To najlepsze z obu światów - szybkość i dostępność sfery cyfrowej w połączeniu z namacalnością i trwałością sfery drukowanej. Dla wielu osób istnieje pewne piętno związane z dawną technologią druku cyfrowego. W ich słowniku, druk wysokiej jakości jest synonimem cztero- lub ośmiokolorowego offsetu. Jest to przekonanie wielu projektantów i ilustratorów, którzy praktykowali w ciągu ostatnich 15 lat. Na szczęście byłem naocznym świadkiem ogromnych postępów, jakie poczynił druk cyfrowy, by przez te lata konkurować z offsetem. Nigdy nie było to bardziej prawdziwe niż dziś, ze wszystkimi postępami, szczególnie w zakresie matowych suchych farb na niepowlekanych papierach. Podczas pracy nad Sketchy, ciągle patrzyłem na jakość druku wychodzącego z prasy Xerox iGen 150 na papierze Mohawk Superfine i myślałem, że patrzę na offset! Śmiałem się, zarówno ja, jak i prasowacze, kiedy pytałem ich, czy nie mogliby po prostu trochę zmniejszyć ilości kolorów, jak za dawnych czasów przy offsecie. [Jakie ma Pan rady dla obecnego pokolenia twórców komunikacji? [Craig Frazier] Moja rada dla przyszłych projektantów, ilustratorów i grafików? Zwróćcie uwagę na druk cyfrowy i rzeczywiste korzyści, jakie on umożliwia. Jakość jest na miejscu, więc zwróćcie uwagę na inne cechy, takie jak możliwość personalizacji każdego egzemplarza. Nie tylko wydrukujesz mniejsze ilości - redukując zapasy i czyniąc je bardziej cennymi i wartościowymi - ale możesz zmienić coś na każdym egzemplarzu, aby stworzyć coś jedynego w swoim rodzaju. Musimy zacząć myśleć o tworzeniu mniejszej liczby przedmiotów, bardziej dostosowanych do potrzeb konsumenta i rzadziej trafiających do kosza na śmieci. Druk cyfrowy jest jednym z głównych graczy w dzisiejszym nasyconym krajobrazie medialnym. Jest zauważalny, pożądany i nie można go usunąć jednym ruchem palca. Wyzwanie dla projektantów jest dziś takie samo jak zawsze - stworzyć pracę, która jest wystarczająco dobra, aby została zauważona i wystarczająco znacząca, aby ją zachować. https://www.youtube.com/watch?v=WXhM62awTFs&feature=youtu.be - Chętnie usłyszymy Twoje przemyślenia! Skomentuj, aby mieć szansę na wygranie podpisanego plakatu zawierającego wszystkie trzydzieści wersji drukowanej książki Craiga Fraziera, Sketchy: Sketchy: Sketches from 1999 - 2014, wydrukowanych na maszynie Xerox iGen 150 Press.

Share :

Może Cię zainteresować